Menu

Właściwości buraków

Październik 15, 2015 - Uncategorized
Właściwości buraków

To oczywiste, że każde warzywo i owoc ma zupełnie inny skład, a tym samym inne właściwości. Najczęściej jednak doceniamy jabłka i słodkie produkty. Zapominamy przy tym o wspaniałych warzywach, jakimi są buraki. A mają one naprawdę wiele, niesamowitych, zdrowotnych właściwości. Co więcej, są również bardzo smaczne. Idealnie komponują się w wielu potrawach. Możemy wykonać z nich np. przetwory z buraków lub zupy. A dlaczego warto to robić?

Wpływ buraków na zdrowie

Buraki mają cenne właściwości lecznicze. Zawierają one bowiem sporą dawkę antocyjanów. Jest to ich barwnik, który możemy również znaleźć w winie czerwonym. A ten barwnik skutecznie wzmacnia naszą odporność oraz spowalnia proces starzenia się skóry. Dodatkowo, zapobiega również powstawaniu nowotworów. Warto więc regularnie spożywać buraki, aby korzystać z tych cennych właściwości zdrowotnych.

Co więcej, te warzywa świetnie radzą sobie także ze zwykłym przeziębieniem. Chronią przed katarem, obniżają ciśnienie krwi, a nawet i dodają energii oraz siły do działania i pracy. Czasem lepiej więc sięgnąć po świeżym sok z buraka, aniżeli po napój energetyczny lub kawę. Taki zdrowy sok na pewno lepiej na nas zadziała. Oczywiście buraki, jak każde, inne warzywo, mają również wiele, cennych witamin. A często o tym zapominamy. Jemy buraki, bo są smaczne, a nie zastanawiamy się nad ich składem.

Jednak te niepozorne warzywa zawierają spore ilości kwasu foliowego. Dodatkowo, mają w sobie mnóstwo witaminy C, która pozytywnie działa na nasz układ odpornościowy i doskonale chroni przed różnymi infekcjami. Warto więc spożywać przetwory z buraków podczas jesieni i zimy. To wtedy jesteśmy bowiem narażeni na powstanie różnych dolegliwości, takich jak przeziębienie lub grypa. Należy więc wzmocnić swój układ odpornościowy. A możemy to zrobić za pomocą witaminy C, którą znajdziemy w burakach.

Potrawy i przetwory buraczane

Oczywiście kluczową sprawą pozostaje, w jakiej formie powinno się jeść buraki. Zwykle gotowane warzywa nie tracą swoich cennych wartości. Jednak należy ich nie przegotowywać. Pamiętajmy również, że witaminy zawarte w burakach są rozpuszczalne w wodzie. A przez to gotowanie warzyw może osłabić ich cenne działanie. Możemy więc spokojnie piec takie buraki w piekarniku. Pamiętajmy jednak, aby nie obierać ich przedtem ze skórki.

Zróbmy to dopiero na chwilę przed zjedzeniem. Wtedy buraki zachowają wszystkie, cenne witaminy oraz minerały. Dodatkowo, samodzielnie możemy przygotować przetwory z buraków na zimę. Przepisy na takie dania znajdziemy już na wielu stronach internetowych. Jeśli będziemy postępować zgodnie z instrukcjami, na pewno szybko uda nam się przygotować wspaniałe przetwory. A później będziemy mogli korzystać z nich nawet podczas zimy, kiedy warto zadbać o dobrze zbilansowaną i pełnowartościową dietę. Dodatkowo, postarajmy się również regularnie wypijać sok ze świeżych, surowych buraków. To on wzmocni nasz organizm i doda nam energii w każdej chwili.

Czasem warto więc zainteresować się nieco bardziej teoretycznie zwykłymi, podstawowymi produktami spożywczymi. Buraki są często niedoceniane przez wiele osób, a mają mnóstwo, cennych witamin i świetne działanie. Korzystajmy więc z nich jak najczęściej i delektujmy się przetworami, sokami oraz zupami z buraków.

Dodaj komentarz