Menu

Skrypter w oprogramowaniu typu software contact center

Wrzesień 3, 2016 - Telekomunikacja
Skrypter w oprogramowaniu typu software contact center

Jednym z bardziej przydatnych funkcji w działach typu contact center jest skrypter. Dzięki niemu można znacznie podnieść współczynnik konwersji. Dowiedz się, w jaki sposób i w czym pomaga dobrze opracowany skrypt rozmów.

Szybsze załatwienie spraw

Skrypter bardzo pomaga w tym, by szybko załatwiać sprawy, z którymi dzwonią klienci. Jest to bardzo istotne. Dzięki temu można szybko uporać się z problemami i załatwić je praktycznie „od ręki”. Dlaczego tak się dzieje. Skrypter, czyli jedna z podstawowych funkcji w programach typu software contact center, bardzo ułatwia nawiązać wspólny język zwłaszcza mało doświadczonym konsultantom. Dzieje się tak, dlatego, że można w nim znaleźć odpowiedzi na często zadawane pytania, a tym samym szybko udzielić informacji na ważne tematy. Dobrze opracowany dokument musi bowiem zawierać ważniejsze pytania i odpowiedzi, na które trzeba szczególnie udzielić odpowiedzi. Dzięki temu konsultant może znacznie szybciej wybrnąć z kłopotliwej sytuacji, w której się znalazł. Oczywiście skrypt nie przewiduje wszystkich trudnych pytań, jednak w znacznej większości bardzo pomaga. Gdyby jednak agent nie potrafił udzielić odpowiedzi, systemy typu software contact center pomogą mu i tak wybrnąć z kłopotliwej sytuacji. Można przekazać połączenie do kompetentnej osoby bądź też poprosić o pomoc przełożonego i poprosić klienta o chwilę cierpliwości.

Omówienie wszystkich etapów sprzedaży

Ważnym czynnikiem determinującym skuteczne transakcje jest dokładne poinformowanie klienta o warunkach sprzedaży. Żeby żaden z etapów rozmowy nie umknął, koniecznie trzeba zainwestować w dobry skrypt. Tam są wszystkie kluczowe elementy, o których należy pamiętać w trakcie rozmowy, jak np. prośba o dane osobowe, poinformowanie o ewentualnych ukrytych kosztach czy w końcu przekazanie informacji o tym, że rozmowa jest nagrywana. To wbrew pozorom bardzo ważne. Klient musi zostać o tym poinformowany, a jeśli odmówi, trzeba zakończyć połączenie, bo zgodnie z prawem można nie zgadzać się na nagrywanie rozmowy. Jeśli agent, mimo wszystko, o to nie dopyta mogą z tego wyniknąć bardzo poważne problemy natury prawnej. Firma może przez to ponieść ogromne starty finansowe. Dzięki temu będzie można bardzo dużo wskórać. Warto więc przygotowywać odpowiednie skrypty rozmów, które mają ogromne znaczenie. Dobrze dopracowane pomogą nam wiele osiągnąć. Nie tylko wpłyną na współczynniki sprzedaży, ale przede wszystkim są niezbędne jeśli chodzi o przejrzystość procedur w kontakcie z klientem.

Dodaj komentarz