Menu

Na czym polega skuteczny proces sprzedaży?

Listopad 6, 2015 - Kariera
Na czym polega skuteczny proces sprzedaży?

Zastanawiają się wszystkie firmy, które sprzedają swoje produkty i usługi. Tak naprawdę każdy handlowiec stwarza własny proces, który pozwala mu zdobywać najwięcej klientów, wciąż jednak są pewne ramy, które warto utrzymać, aby kupujący był równie usatysfakcjonowany transakcją, co sprzedający.

Analiza potrzeb i odpowiedź na nie

Dobry handlowiec zawsze na początku zidentyfikuje swojego potencjalnego klienta. Sprzedaż przypadkowa może udać się kilka razy, ostatecznie jednak najlepsze wyniki osiągają ci, którzy potrafią odpowiedzieć na realne potrzeby, albo stworzyć te potrzeby w swoich kontrahentach. Oferta, którą przedstawiamy powinna być maksymalnie spersonalizowana. Skuteczny proces sprzedaży wiąże się z tym, że każdy klient ma poczucie, że jest traktowany indywidulnie. To bardzo ważne, bo dowartościowuje osobę, z którą za chwilę handlowiec chce przeprowadzić transakcję. Tutaj wykorzystywana jest wcześniejsza analiza. Nie zaproponujemy przecież kojca dla psa osobie, która w domu ma same koty. Nie trzeba oczywiście wchodzić do czyjegoś domu, wystarczy odpowiednio rozmawiać, zarówno gdy mamy do czynienia z osobą indywidualną czy przedsiębiorstwem. Zasady te są takie same, bo w firmach też pracują ludzie i to oni podejmują decyzje.

Klient jest najważniejszy

Oczywiście wszyscy zdają sobie z tego sprawę. Podstawowym jednak błędem, który popełniają handlowcy jest zapominanie, że klientem pozostajemy nawet po dostarczeniu produktu czy zakończeniu usługi. Skuteczny proces sprzedaży wiąże się z tym, że utrzymujemy kontakt nawet później. Nigdy nie wiemy, kiedy klient będzie znowu nas potrzebował, a to pozwoli nam na zatrzymanie go przy sobie. Obsługa posprzedażowa jest więc bardzo ważną częścią całej transakcji. Dzięki niej dowiemy się też, czy klient jest zadowolony ze współpracy z firmą. Możemy również doskonalić się w obsłudze klienta, dzięki konstruktywnym uwagom. Wszystko to ma wpływ na całe przedsiębiorstwo i jego być albo nie być na rynku. Pamiętajmy, że kto się nie rozwija i stoi w miejscu, ten tak naprawdę się cofa. Pamiętajmy, że procesy te ważne są niezależnie od tego czy prowadziwy sprzedaż B2B czy B2C czy jakikolwiek inny model sprzedaży. Zasady pozostają bez zmian.

Dodaj komentarz