Menu

Mobilne stanowisko pracy, czyli o tym, czy przenośny system POS to dobry pomysł

Marzec 1, 2017 - Gastronomia
Mobilne stanowisko pracy, czyli o tym, czy przenośny system POS to dobry pomysł

Mobilne stanowiska pracy to w ostatnim czasie hit branży gastronomicznej. Czy jest to dobre rozwiązanie? A może jedynie kolejna nowinka techniczna? Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, jaka jest odpowiedź na to pytanie.

Co to jest mobilne stanowisko pracy?

Mobilne stanowisko sprzedaży to nic innego, jak przenośne stanowisko POS. Czym jestsystem POS? To połączenie kasy fiskalnej wraz z programem do sprzedaży. W ten sposób kelner może prowadzić szybką oraz intuicyjną sprzedaż. Wracając jednak do mobilnego stanowiska sprzedaży. Jest ono w pełni skonfigurowane, dzięki czemu kelner w każdej chwili może wprowadzić zamówienie, które od razu idzie do kuchni. Bez żadnego problemu możesz też zamknąć rachunek. Aby utworzyć tego typu stanowisko potrzebny jest: moduł systemu gastronomicznego, tablet oraz bezprzewodowa sieć. Warto jeszcze wspomnieć o tym, że mobilny system POS pozwala na przyjmowanie zamówień od razy przy kliencie, bez konieczności ręcznego notowania. To bardzo wygodne i komfortowe rozwiązanie. Nic więc niezwykłego, że zostało one tak dobrze przyjęte przez restauratorów.

Jakie korzyści ma to rozwiązanie?

Mobilne stanowisko pracy POS ma wiele zalet. Do najważniejszy zalicza się: usprawnienie realizacji zamówień, więcej miejsca do pracy czy też eliminację pomyłek. Skupmy się najpierw na pierwszym plusie. Dzięki pomocy przenośnego stanowiska POS kelner może wprowadzić zamówienie w każdej chwili. To pozwala mu zaoszczędzić mnóstwo czasu. Poza tym te rozwiązanie pozwala mu również lepiej skupić się na pracy i być cały czas wśród gości. Nie zapominajmy też o tym, że szybsze przekazanie zamówienia do kuchni, to także krótszy czas oczekiwania na zamówiony posiłek. Jeśli zaś chodzi o kwestie więcej miejsca do pracy, to te rozwiązanie jest szczególnie przydatne w lokalach o niewielkiej powierzchni. W tego typu przypadkach umiejętność zagospodarowania miejscem ma ogromne znaczenie. W końcu liczy się każda przestrzeń. Poza tym klienci też lepiej czują się w przestronnym otoczeniu. Na samym końcu warto wspomnieć o eliminacji pomyłek. Jeszcze kilka lat temu bardzo często zdarzały się sytuacje, gdzie zamówienia zapisane na kartce były trudne do odczytania lub też były one błędnie interpretowane. A przecież błędna realizacja zamówienia obniża ocenę danego gościa. Z tego też powodu trzeba zrobić wszystko, by tych pomyłek się wystrzegać.

Dodaj komentarz